Podjetje je v uspešnem poslovanju, prodaja je intenzivna in pričakujete uspešno poslovno obdobje. To so odlične novice, toda kaj vse to pomeni za izpolnjevanje davčnih napovedi? In kako je z določanjem finančnih ciljev za naslednje četrtletje? Če si postavljate ta vprašanja, je čas, da začnete sodelovati s strokovnjakom. Računovodje malih podjetij imajo znanje, s katerim vas ne bodo le vodili skozi odbitke in nadležne obrazce, ampak vam bodo tudi dobro svetovali glede načrtovanja in projekcij.
Opredelitev računovodstva za mala podjetja?
Poslovno računovodstvo je proces zbiranja in analiziranja finančnih informacij za podjetje. Pri tem je računovodja posebej pozoren tudi na najmanjše podrobnost, saj so vsi poslovni finančni dogodki pomembni in ključni za poslovanje podjetja. Spremljanje denarja, ki se steka v vaše malo podjetje in iz njega, je bistven element, ki zagotavlja, da ne le ostanete na površju, temveč tudi še naprej uspešno rastete.
Računovodstvo in knjigovodstvo
Čeprav se izraza računovodstvo in knjigovodstvo pogosto uporabljata izmenično, gre v resnici za dva zelo različna postopka. Računovodstvo preučuje širšo sliko poslovnih financ in opravlja naloge, kot so priprava in izpolnjevanje davčnih napovedi, vloga za posojila in pomoč pri pripravi poslovnega načrta. Knjigovodstvo se bolj osredotoča na vsakodnevno finančno poslovanje organizacije, kar vključuje evidentiranje transakcij, usklajevanje…
Kaj počne računovodja za mala podjetja?
Računovodje malih podjetij so strokovnjaki, ki imajo izkušnje in znanje za pomoč lastnikom pri vodenju njihovih finančnih evidenc. Medtem ko imajo večja podjetja pogosto zaposlene računovodje, manjša podjetja pa običajno sklenejo pogodbo z zunanjim računovodskim podjetjem, ki jim nudi potrebne storitve.
Naloge računovodje za mala podjetja
Morda že uporabljate program za vodenje poslovnih knjig, da bi ohranili vsakodnevne poslovne finance na vrhu. Če se odločite za računovodja malega podjetja, boste sodelovali z nekom, ki bo vzel vse te številke, analiziral njihov pomen in vam ponudil pomembna spoznanja. Računovodje malih podjetij opravljajo številne naloge, med drugim:
- pripravo, izpolnjevanje davčnih napovedi
- ugotavljanje upravičenih davčnih olajšav
- pripravo računovodskih izkazov, bilanco stanja, izkaz poslovnega izida
- pomoč pri vzdrževanju stabilnega denarnega toka
- obračunavanje plač in osnovnih sredstev
- finančna analiza in svetovanje, vključno s potencialnimi področji za rast…
Pri izbiri računovodja je treba upoštevati
Najprej morate določiti, pri katerih nalogah želite, da vam računovodja pomaga, in kako pogosto boste potrebovali njegove storitve. Začnite s pripravo seznama prednostnih nalog – postavk, ki jih je treba obravnavati takoj, in tistih, ki jih bo potrebno obravnavati v šestih mesecih. Potem morate izbrati računovodja, nekoga z veliko izkušnjami na področju katerem poslujete. Ne glede na to, za koga se boste odločili, boste želeli izbrati nekoga, ki ima veliko izkušenj z vrsto vašega malega podjetja in s katerim se boste počutili udobno, če boste z njim delili občutljive informacije.
Povzetek vsebine računovodstva za mala podjetja
Čeprav vas bo najem računovodje za mala podjetja stal nekaj denarja, vam lahko na dolgi rok tudi veliko prihrani. Če niste računovodja, ki je na tekočem z davčno zakonodajo, verjetno zamujate pri odbitkih in drugih ugodnostih za mala podjetja. In ko bo vaše podjetje začelo rasti, verjetno ne boste imeli časa ali znanja, da bi natančno spremljali vse svoje knjige.
Če ste šele na začetku poslovne poti in nimate zaposlenih, bo začetek z zanesljivo računovodsko programsko opremo in trdnim sistemom organizacije verjetno dovolj, da se nekaj časa obdržite nad vodo. Ko pa se začne širitev, ne odlašajte z iskanjem dobrega računovodje, ki bo imel v mislih vaše najboljše interese.